مزایا و معایب میز رزین
نوشته شده توسط : adorn

مزایا و معایب میز رزین : تلفیق رزین اپوکسی چوب یک هنر بسیار زیبا و جدید هست که در دنیا رواج پیدا کرده  و توانسته یک سبک لوکس و به قولی لاکچری را در صنعت میز و مبلمان معرفی کند. استفاده از متریال کلاسیک همیشه در دکوراسیون های مدرن مورد توجه قرار داشته است. میز های چوب و رزین(اپوکسی) یکی از جدیدترین و شیک ترین دکور ها در عصر معاصر محسوب می شوند .




مدگرایان و کسانی که به دنبال ایده هایی جدید در دکوراسیون هستند ، در دهه اخیر تمایل بسیاری به استفاده از میز های ترکیبی چوب و رزین پیدا کرده اند . ساخت میز چوب و رزین ، صنعت مبلمان را دگرگون کرده و این سبک از میز ها آن را به صنعتی پول ساز تبدیل کرده است.

رزین چیست ؟


 

رزین طبیعی از گیاهان به دست می‌آید که بهترین نمونه آن شیره درخت کاج است. سنگ تزیینی و زیبای کهربا نیز در اثر سخت شدن رزین گیاهی به دست می‌آید. با پیشرفت فنّاوری بشر پی برد که این ماده می‌تواند به پلیمر تبدیل شود و کمی بعد از آن رزین‌های مصنوعی کشف شد و در اکثر موارد پلیمرها با رزین مصنوعی ساخته می‌شود که ارزان‌تر و تصفیه راحت‌تری دارد.

هزاران سال است که بشر از رزینهای طبیعی استفاده می کند. رزین کاج برای درزگیری قایقها، مومیایی کردن اجساد، ظروف غذا و مصارف دیگر استفاده شده است. همچنین در ساخت لاک، جلا، جوهر،عطر، جواهر و بسیاری از اشیاء دیگر مورد استفاده است.

انواع رزین‌ اپوکسی عبارت‌اند از:

  1. پلی استر
  2. اپوکسی
  3. وینیل استر
  4. پلی اورتان
  5. سایر رزین‌ها

این رزین‌ها از جوانب مختلف دسته بندی می‌شوند، از لحاظ کاربرد و از لحاظ نحوه خشک شدن و پخت

 

مزیت میزهای رزین

از مزایای رزین میتوان به تولید آسان و در نتیجه قیمت پایین و مناسب آن اشاره کرد. رزین هم مانند بسیاری از مواد دارای کیفیت های متفاوت است ولی در صورت استفاده از مواد مرغوب میتوان میزی با کیفیت خوب، طراحی زیبا، مقرون به صرفه تولید کرد که در برابر عواملی چون خرابی زود هنگام و پوسیدگی مقاوم باشد. تنوع رنگ نامحدود ، سطحی صاف و صیقلی ، مقاوت در مقابل حریق ، ضد جرم و چربی از دیگر مزایای رزین است .

پلی استر رزین ترکیبی جدید از جنس پلاستیک است که اخیرا در صنعت مبل سازی بجای چوب منبت کاری شده از آن استفاده می شود.

مزیت استفاده از پلی استر رزین تولید راحت آن و در نتیجه پایین آمدن قیمت تمام شده ی محصول است.

در استفاده از پلی استر باید توجه داشت که بهترین درجه حرارت برای کار دمای بیست درجه است. از طرفی پلی استر مایع بویی تند دارد و مصرف روزانه بیش از پنج کیلوگرم آن مضر است و باید در فضایی استفاده شود که دارای تهویه است.

پلی استر رزین در زمینه های منبت کاری، قالب گیری، طراحی های ظریف به کار میرود.

 

معایب رزین:

رنگ های رزینی دارای رنگی مات می باشند و از كیفیت پایینی برخوردارند.

كار مبل رزینی نصبت به مبل چوبی وزن بسیار زیادی دارد .

همچنین در صورت استفاده نادرست از رزین باعث ترک خوردگی شدید، پوسته شدن منبت ها و شکنندگی میشود.

قیمت میز رزین

با توجه به مراحل ساخت میز رزین و ساخت سریعتر آن نسبت به نوع چوبی و همین طور قیمت پایینتر مواد اولیه نسبت میز های چوبی ، معمولا میز های رزین قیمتی ارزان تر نسبت به نوع چوبی خود دارند .

کیفیت میزهای رزین چگونه است ؟

با توجه به این میز های رزین از مواد اولیه مصنوعی ساخته می شوند ، و همین طور مقاومت بیشتر نسبت به نوع چوبی ، ضد خش و ضد حریق بودن آن می توان گفت این میز ها عمر مفید بیشتر نسبت به سایر میزها دارند . به دلیل چسبندگی بالای این رزین ها و مقاومتشان در برابر از هم پاشیدگی ناشی از تماس با آب از آنها به عنوان رزین ایده آل برای مصارفی چون تجهیزات صنایع هوا فضا ، صنعت میز و مبلمان ، چند سازه ای های پیشرفته، صنایع دفاعی، نفت و گاز، دریایی، خودروسازی، برق و الکترونیک، تجهیزات ورزشی، و غیره استفاده می‌شود.

مدت زمان لازم برای ساخت میز رزین

رزین به‌ یک‌باره خشک نمی‌شود بلکه کم‌کم شروع به ژله شدن و سفت شدن می‌کند و بعد از ۲۴ ساعت در دمای معمولی خشک می شود . ولی 3 تا 7 روز طول می کشد تا به نهایت سختی خود برسد.

در منزل و محل کار خود سفارش خرید میز رزیندهید !!!

با توجه به کمبود وقت ، ترافیک و مشکلاتی که در هنگام خرید ممکن است برای هر کسی به وجود آید ، اکثر فروشگاه ها و تولید کنندگان میز و مبلمان و سایر محصولات ، فروش اینترنتی نیز برای راحتی مشتریان خود در نظر گرفته اند . شما کافیست طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و به شرکت مورد نظر سفارش دهید ، حتی اگر طرح خاصی مد نظرتان است آن را برای کارشناسان فروش و طراحان اسپرلوس دکور ارسال کنید .. در کمترین زمان سفارش شما ثبت و در مدت محدودی برای شما ارسال خواهد شد .

اسپرلوس دکور امکان خرید اینترنتی کتابخانه ، تی وی ست ، میز ناهارخوری ، میز جلو مبلی ، کافی تیبل و  سایر محصولات چوبی را برای شما فراهم آورده است ..کافیست تماس بگیرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: